מה זה אוטומציה שיווקית – What Is Marketing Automation?
אוטומציה שיווקית מתייחסת למערכת שמאפשרת לך לעשות פעולות שביצעת עד היום בצורה ידנית בצורה אוטומטית. המערכת יודעת לחבר בין מספר מערכות שונות וליצור בינהן חיבור בצורה אוטומטית..המערכת שבונים בפעולות אוטומציה שיווקית נועדה לעזור לך לקבוע את סדר העדיפויות של העסק שלך ולסייע בביצוע משימות שיווק בצורה יעילה יותר.
אבל מה זה אומר לך בתור משווק או בעל עסק?
שלא כמו אוטומציה של תהליכי הייצור הנקראת QA, יישום מערכת אוטומציה שיווקית לא תעשה את העבודה שלך ללא רלוונטית, אוטומציה שיווקית פשוט תגרום לך או לעסק שלך להיות יעיל יותר, מהיר יותר ואפקטיבי יותר. זה יעזור לך לשחרר חלק מזמנך, בלי להתפשר על האותנטיות של התוכן שאתה מפיק. וזה יעזור לך להגיע ליעדים והצלחות מהר יותר.
המטרה הסופית של השיווק שלך היא ליצור הכנסות נוספות עבור החברה והעסק שלך. כדי להשיג זאת, אנחנו צריכים תנועה לאתר או דף נחיתה. אז איפה אוטומציה שיווקית באמת עושה את ההשפעה? היא לא ההמרה בפועל אלא היא תהליכים של השלבים מרגע קבלת ליד ועד לסגירה.
שיווק בעזרת אוטומציה היא חתיכת פאזל חשוב לתהליכי השיווק שלכם. אתה צריך כל הזמן לעצב מחדש ולנתח את האסטרטגיה שלך כדי לגלות מה עובד, ומה לא כדי להצליח.
טיפוח לידים הינו תהליך מתמשך ואוטומציה שיווקית עוזרת לך בתהליכים הללו על ידי סינכון של האסטרטגיה שלך במגוון פלטפורמות כמו בלוג, אתר, דף נחיתה, מדיה חברתית, דואר אלקטרוני, אקסל, מערכת ניהול לידים, מערכת ניהול משימות, מערכת ניהול זמן וכו'). בכך שיווק אוטומטי עוזר לך בעזרת טקטיקה מאופיינת מבעוד מועד לטפח לקוחות פוטנציאליים באמצעות FLOW מובנה שמוצג כפנייה אישית ורלוונטית עם תוכן בעל ערך גבוה המסייע להמיר לקוח פוטנציאלי ללקוח ממיר – לקוח פעיל.
כמה עובדות על אוטומציה שיווקית:
1) פעם אחת וסיימתי? ממש לא!
מיתוס פופולרי על אוטומציה בשיווק היא כי צריך לבנות פעם אחת תהליך אוטומטי ולתת להכל להתרחש לבד.
למה זה מיתוס? אוטומציה שיווקית מצריכה טיפול מתמיד שיסייע לכך לעבוד ביעילות. יותר מדי חברות רוצות לחסוך על אופטימיזציה שוטפת וחושבים שהם יכולים לתת לאוטומציה שלהם לעשות את כל העבודה, לא בדיוק הדרך הטובה להשגת המטרות. אוטומציה שיווקית עובדת כתוסף בעל כוח רב לאסטרטגיית המכירות והאסטרטגיות הארגוניות ומאפשר לך לצמוח במהירות. זה לא אמור להיות משהו שאתה יכול להגדיר פעם אחת ולשכוח.
לדוגמה, לקחת דף נחיתה וביצעת בדיקת A / B . היתרון של זה שאתה יכול לבדוק 2 דברים או יותר כדי לראות מה עובד חזק / חלש עם הקהל שלך. אותה בדיקת נאותות נדרשת עם אוטומציית השיווק שלך. אתה צריך לבדוק מה הקהל שלך מגיב, איך האוטומציה עובדת ושאין תקלות, ולוודא שאת התוכן שאתה שולח הוא בסופו של דבר עושה את העבודה והופך לקוח פוטנציאלי ללקוח פעיל.
2) שיווק אוטומטי זה רק למייל (Email Marketing) או סמס (SMS Marketing) – ממש לא!
בעלי עסקים רבים חושבים שיווק אוטומציה רלוונטי רק עבור שיווק בדוא"ל / SMS או דרך רשימת דיוור.
למה זה מיתוס: ישנם ערוצים רבים אחרים בהם אוטומציה שיווקית מאוד רלוונטית. בעוד ששיווק בדוא"ל הוא בהחלט אחד הערוצים החזקים עבור Marketing Automation, זה יכול להיות מושלם לפעילויות במדיה חברתית, דפי נחיתה, פעילויות למחזיקי סלולר, פעילויות ניהול, משימות ארגוניות ועוד.
אחת הסיבות העיקריות לכך שהמיתוס קיים היא כי רוב האנשים ובעלי העסקים משתמשים בשיווק יעיל דרך שליחת סמס או מייל, ומכאן נוצרה המחשבה גם של דואר זבל (ספאם) עם אוטומציה שיווקית. אבל כאשר אתה מבין את היתרונות כי אוטומציה שיווקית יכול להוסיף לערוצים אחרים, ואפילו לשלב בניהם..אתה מבין איך זה יכול להפוך את התהליכים השיווקיים והארגוניים שלך למהירים יותר ופשוטים יותר וכיצד הוא יכול ממש להוות סיוע אפקטיבי לתהליך ההמרה.
3) שיווק באוטומציה זה לבעלי עסק עצלנים – ממש לא!
אנשים רבים מאמינים ששיווק אוטומטי היא דרך לעצלנים או לכאלו שאין להם זמן להתמודד עם הלקוחות שלהם או עם פרסום תוכן או מסעות פרסום בדוא"ל או סמס.
למה זה מיתוס: מילת המפתח כאן היא "עצלן". אוטומציה שיווקית איכותית לוקחת עבודה שמבוצעת באופן שוטף ועושה אותה לאוטומטית, וזה שווה את המאמץ שלך בסופו של דבר. זה סטיגמה קלה להניח שכן אתה יכול להיות טייס אוטומטי ולתזמן את התוכן והפעולות שלך לעתיד, אבל אוטומציה איכותית לא תסיים ברגע שאתה שולח אותו אלא תוכל אחר כך להמשיך לפעולות אחרות כמו תיעוד נתונים, שליחת מייל, שליחת סמס, והאופציות עצומות.
בעלי עסק עצלנים שרוצים אוטומציה הם חכמים..הם יודעים שהזמן שלהם שווה הרבה כסף! וברגע שאנו מציגים להם עובדות שיש אפשרות לבנות מערכת אוטומטית שעושה כמעט הכל עבורכם משלב קבלת הליד ועד לשלב שהם צריכים לדבר עם הליד..והם מקבלים את כל המידע על הליד והאפיון שלו..כל מה שנשאר להם לעשות זה רק לקחת פרטי אשראי מהלקוח. אז בעלי עסק עצלנים מתאימים את עצמם לעולם החודש..כי מי אוהב להעתיק נתוני פרטי ליד שהתקבל מטופס בדף נחיתה לאקסל? מי אוהב לכתוב בעצמו כל פעם מחדש הצעת מחיר? מי אוהב לדבר עם אלפי אנשים בפייסבוק ששואלים אותה שאלה? אוטומציה שיווקית באה בדיוק לענות על החזרתיות הזו ולבנות מערכת שתעשה מגוון פעולות עבורכם ושאתם בזמן הזה תוכלו לעשות דברים אחרים לטובת העסק!
4) אוטומציה זה רובוט – כן, אבל לא רק!
לקוחות פוטנציאליים שלנו חושבים ששיווק באוטומציה הוא לא אישי מדי, רובוטי מידיי ולעתים קרובות לקוחות שלנו חושבים שאוטומציה זה מדבר על רובוט בפייסבוק..זה נכון אבל פיתוח צ'ט בוט בפייסבוק זה החלק הכי קטן באוטומציה. יש רבדים רבים של Marketing Automation שחשוב להכיר!
לעתים קרובות מדי, חברות אפילו לא יכולות לחשוב על אוטומציה כדברים אחרים חוץ מרובוט שמדבר עם הלקוחות שלהם. אנו רוצים להסביר שאוטומציה שיווקית זה הרבה מעבר..בין אם זה לשלוח הודעות דוא"ל מותאמות אישית, לשלוח הודעות מותאמות אישית לטלפון, לחבר בין נתונים שונים בצורה אוטומטית, ניהול חברי מועדון לקוחות בצורה אוטומטית ועוד מגוון גדול של אופציות ואפשרויות לאוטומציה..ממש לא רק רובוט בפייסבוק!
אוטומציה שיווקית טובה משחקת בשני צידי המטבע, מינוף אוטומציה עבור מה שאתם או הלקוחות צריכים, תוך כדי להגיב ללקוחות פוטנציאליים וליצור אינטראקציה עם הקהל. אוטומציה זוהי דרך חשובה להשלים את אסטרטגיית השיווק הקיימת שלך – חיתוך העבודה שלך במחצית וייעול פרקטיקות מסוימות עבור הצלחה עסקית מוגברת.
לסיכום, זה ברור כי אוטומציה שיווקית היא דרך מצוינת לשפר את העסק שלך ולייעל אותו. אוטומציה שיווקית זה העולם החדש של שיווק, עוד מעט כל העסקים יציבו את זה כסטנדרט..ואתה לא רוצה להישאר מאחור! המטרה שלך צריכה לפעול להתחלת אפיון שיווק אוטומטי לעסק כדי לשמור על העסק שלך רווחי בהצלחה, וכמו שכבר ציינו, תהליכי שיווק באוטומציה הם רק חתיכה אחת של הפאזל הגדול יותר, והם צריכים טיפול מתמיד כדי לפרוח.
הבנתם מדוע כדאי לכם לאפיין מערכת אוטומציה ולהכניס אותה כבר מחר לעסק שלכם?
מוזמנים לדבר איתנו ונשמח להרחיב על האפשרויות שעומדות בפניכם בהתחלת פיתוח מערכת marketing automation בהתאמה אישית לצרכי העסק שלכם!
[contact-form-7 id="152" title="Contact pages"]